Puhelimitse tehtävä hoidon tarpeen ja kiireellisyyden arviointi vaativat terveydenhuollon ammattilaisilta erityisosaamista. Etän toteutettava arviointi on keskeisessä roolissa potilaan hoidon onnistumisen ja hoitoprosessin sujuvuuden kannalta. Koulutus kertaa laadukkaan puhelimessa tehtävän hoidon tarpeen arvioinnin suorittamisen keskeiset vaiheet ja periaatteet.
Kohderyhmä
Terveydenhuollon työntekijät
Ajankohta ja paikka
27.10.2021 klo 8.30–15.30
KPY Novapolis, Microkatu 1, 70201 Kuopio
Tavoitteet
Koulutuksen tavoitteena on
- lisätä ymmärrystä terveydenhuollon ammattihenkilöiden vastuista ja velvoitteista
- auttaa tunnistamaan peruselintoimintojen häiriöitä sekä tunnistamaan hätätilapotilaan tunnusmerkit.
- tukea työntekijän osaamista puhelimitse tapahtuvassa hoidontarpeen tunnistamisessa, arvioinnissa ja päätöksenteossa.
Sisältö
- Hoidon tarpeen arvioinnin lainsäädännöllinen peruste
- Peruselintoimintojen häiriöiden tunnistaminen
- Hätätilapotilaan tunnistaminen
- Työkaluja hoidon tarpeen arviointiin
- ABCDE
- NEWS
- ISBAR
- Triage
- Hoidon tarpeen arviointi vaatii kehittämistä vai vaatiiko?
Kouluttaja
lehtori Tommi Kinnunen, Savonia-ammattikorkeakoulu Oy
Ilmoittautuminen
125 euroa + alv 24 % / osallistuja
Ilmoittautuminen 6.10.2021 mennessä.
Lisätietoja
Marjut Hentunen, puh. 044 785 6420
terveysalan.taydennyskoulutus@savonia.fi