Tapahtuman oletuskuva

Sensorisen integraation ongelmat ja lapsen toimintakyky 6 op (B-osa)

13.5.2024 09:00

Etä- ja lähitoteutus

Koulutuksen käytyään osallistuja ymmärtää systemaattisen tiedonkeruun merkityksen sensorisen integraation ongelmien arvioinnissa sekä miten sensorisen integraation ongelmat vaikuttavat lapsen toimintakykyyn.

Koulutusesite

 

Ajankohta ja paikka

13.5.- 25.10.2024 Savonia-ammattikorkeakoulu,
Kuopio, Microkatu 1

Lähipäivät:
13.5. (etäyhteydellä)
3.-5.6.
29.-30.8.
30.9.-1.10. (etäyhteydellä) ja
25.10.2024

Kohderyhmä

Koulutus on tarkoitettu lasten kanssa työskenteleville toimintaterapeuteille, puheterapeuteille ja fysioterapeuteille, jotka ovat jo suorittaneet A-osan (Sensorisen integraation perusteet 1 op). Koulutukseen otetaan maks. 25 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä.

Koulutus on toinen vaadittava, ennakkoon suoritettava johdanto-osio (B-osa) toimintaterapeuttien ja fysioterapeuttien SI-terapeuttikoulutukseen jatkossa hakeville.

Tavoite

Koulutuksen tavoitteena on antaa osallistujalle ymmärrys:

  • sensorisen integraation ongelmien merkityksestä lapsen toimintakykyyn
  • systemaattisen tiedonkeruun merkityksestä sensorisen integraation ongelmien tunnistamisessa
  • milloin lapsi tarvitsee lähetteen SI-terapeutille tarkempaan, normitettuun sensorisen integraation ongelmien arviointiin

Sisältö

  • Aistitiedon käsittelyn merkitys lapsen toimintakykyyn – suoritukseen ja osallistumiseen
  • Strukturodun sensomotoristen perusvalmiuksien havainnoinnin käyttö arvioinnissa ja sen yhteys
    aistitiedon käsittelyn ongelmiin
  • Sensory Processing Measure -normitetun kyselyn käyttö osana arviointia
  • Systemaattinen tiedonkeruu perustellun päättelyn lähtökohtana
  • Aistitiedon käsittelyn neuroanatomia ja -fysiologia 1 op
  • Koulutus on laajuudeltaan 6 opintopistettä (noin 162 tuntia) monimuoto-opetuksena.
  • Koulutukseen sisältyy 9 lähiopetuspäivää (joista 6 kampuksella ja 3 etäyhteydellä), itsenäistä
    työskentelyä sekä aiheeseen liittyvää asiakastyöskentelyä, joka raportoidaan.
  • Opetuskieli on suomi, mutta koulutusmateriaali on osittain englanninkielistä


Osallistujalla tulee olla koulutuksen aikana käytössään:

  • SPM-2 käsikirja TAI SPM/SPM-P-käsikirja (sen mukaan, minkä ikäisten kanssa työskentelet) sekä ko. arviointimenetelmään liittyvät
    kyselylomakkeet.
  • Koulutuksen sisältöä tukee teos:
    Shaaf & Mailloux, 2015: Clinician´s Guide for Implementing Ayres Sensory Integration:
    Promoting Participation for children with Autism. Bethesda, MD :
    American Occupational Therapy Association, cop. 2015.

Kouluttajat

SITY ry:n asiantuntijakouluttajat: Paula Mutanen, Helena Tigerstedt ja Hanna Huhtala sekä Pirjo Pennanen Turun ammattikorkeakoulusta.

Hinta

1570 € + alv 24 % / osallistuja

Lisätietoja

Marjut Hentunen, puh. 044 785 6420
taydennyskoulutus@savonia.fi

Koulutus toteutetaan yhteistyössä Sensorisen Integraation Terapian Yhdistys ry:n (Sity ry) kanssa

sity-logo-valkoinen-pohja.bmp


Ilmoittautuminen

22.4.2024 mennessä alla olevasta linkistä

Paikkoja ei enää tarjolla.

Ajankohta

Alkaa:   13.5.2024 09:00
Päättyy:   25.10.2024 16:30

Tapahtumapaikka

Etä- ja lähitoteutus


Lisätiedot

Savonia-ammattikorkeakoulu Jatkuva oppiminen

044 785 6420

taydennyskoulutus @savonia.fi