Mitä hyötyä yritykselle?
Viitaten opetushallituksen (2019) tekemään ”Osaamisrakenne 2035”-selvitykseen, osaamistarpeiden muutos vuoteen 2025 mennessä painottuu digitaitoihin. Palvelutyössä, kuten matkailu- ja ravitsemisalalla korostuu digitaalisen markkinoinnin taidot ja sisällön tuottaminen.
Palvelualojen osaamisbarometrin 2022 mukaan yrityksen kannalta tärkeinä henkilöstön osaamisen osa-alueina on kyky kehittää asiakaslähtöisiä palveluja. Lisäksi työntekijät kokevat oman osaamisen kehittämisen kohdalla tärkeäksi nimenomaan asiakaslähtöisyyden.
Hyödyt yritykselle
- Yrityksen digitaalisten toimintojen ammattimainen kehittäminen ja hallinta
- Osaavat tekijät työpaikalla
- Vahvistaa työurien kestävyyttä lisäämällä monipuolisuutta työtehtäviin
- Edistää yrityksen vetovoimaisuutta ja kilpailukykyä osaavan työvoiman avulla